REC0555270 |
La biblioteca a l'escola: un espai per animar a la lectura |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
1/5/2024 - 30/5/2024 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Alternativa Sindical dels Professionals d'Educació (ASINPRE)
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
18RE La biblioteca a l'escola: un espai per animar a la lectura
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 01/05/2024 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
32
|
| |
Descripció i Metodologia: |
Aquest curs intentarà donar al professorat unes nocions bàsiques sobre com hauria de ser la biblioteca escolar per poder engrescar al seu alumnat i que aquests es converteixin en bons lectors.
La metodologia del curs és totalment online, on els participants podran realitzar les activitats al seu ritme. El curs està format per 4 mòduls. Els alumnes hauran de llegir els documents facilitats i posteriorment hi haurà una activitat que hauran de lliurar al formador. També hauran de participar al fòrum i contestar les qüestions que el formador formula.
Certificaran tots aquells que hagin realitzat les activitats proposades de manera satisfactòria.
La difusió que es farà serà a través de xarxes socials (instagram, facebook, whatsapp, emails a les escoles) i també amb cartelleria que es penjarà a les escoles.
|
| |
Objectius |
1. Saber quin és el procés d´adquisició de la lectura
2. Donar eines i estratègies per engrescar al nostre alumnat a la lectura de manera que, poc a poc, es converteixin en lectors habituals.
3. Saber el funcionament de la biblioteca a l´escola. Saber organitzar i gestionar la biblioteca.
4. Conèixer activitats i recursos que poden ajudar a l´animació de la lectura.
|
| |
Continguts |
MÒDUL 1. PROCÉS D´APRENENTATGE DE LA LECTURA
• 1. APRENENTATGE INICIAL DE LA LECTURA PART 1
• 2. APRENENTATGE INICIAL DE LA LECTURA PART 2
• 3. BASES NEUROCOGNITIVES DEL PROCÉS LECTOR
• 4. ETAPES EN L’ADQUISICIÓ DE LA LECTURA AVALUACIÓ
• 5. QUÈ ÉS LA LECTURA I QUINES SÓN LES SEVES FUNCIONS?
• 6 TIPUS LECTURA
• 7. MATERIAL COMMPLEMENTARI. LA LECTURA EN UN CENTRE EDUCATIU
Mòdul 2 LA BIBLIOTECA ESCOLAR: UN ESPAI PER L´ANIMACIÓ A LA LECTURA
• 1. LA LECTURA A L'ESCOLA
• 2. QUÈ ÉS L’ANIMACIÓ A LA LECTURA?
• 3. ANIMACIO A LA LECTURA PART 2
• 4. ESTRATÈGIES D'ANIMACIÓ A LA LECTURA
• 5. PLA PER AL FOMENT DE LA LECTURA
• 6. ESTRATÈGIES PER PROMOURE LA LECTURA I L'ESTUDI A L'ERA DIGITAL
MÒDUL 3. ORGANITZACIÓ I GESTIÓ DE LA BIBLIOTECA ESCOLAR
• 1. DEFINICIO DE BIBLIOTECA
• 2. FUNCIONS DE LA BIBLIOTECA ESCOLAR
• 3. FUNCIONS DE LA COMISSIÓ DE LA BIBLIOTECA
• 4. FUNCIONS DE LA PERSONA COORDINADORA DE LA BIBLIOTECA ESCOLAR
MÒDUL 4. ACTIVITATS I RECURSOS PER LA BIBLIOTECA ESCOLAR
• BIBLIOGRAFIA SOBRE BIBLIOTECA ESCOLAR
• DIRECTRIUS PER AMPLIAR LA INFORMACIÓ
• REGLAMENT D'UNA BIBLIOTECA ESCOLAR
• ACTIVITATS DE LECTURA USANT LLIBRES BIBLIOTECA ESCOLAR
• QÜESTIONARI AVALUACIÓ DEL CURS
|
| |
Formador/a |
CARMEN ROSA SABOGAL
|
| |
Avaluació |
-Grau de satisfacció: en finalitzar el curs, els alumnes emplenaran una enquesta on podran deixar constància del seu grau de satisfacció i si han complert els seus objectius.
- Grau d´assoliment: els alumnes hauran de realitzar la lectura dels quatre mòduls i fer les activitats proposades pel formador. També hauran de participar en el fòrum de manera habitual, contestant a les qüestions que es demanen.
- Avaluació final: certificaran tots aquells que hagin realitzat totes les activitats proposades de manera satisfactòria i també hauran de realitzar l´enquesta final.
|
| |
Requisits de certificació |
ertificaran tots aquells que hagin realitzat totes les activitats proposades de manera satisfactòria i també hauran de realitzar l´enquesta final.
|
| |
Persones destinatàries |
Docents.
|
| |
E-mail |
info@asinpre.org
|
| |
|
|